Direct mail versturen
Direct mail versturen is een oude, maar nog steeds populaire en effectieve marketingmethode. Bij direct mail maak je gebruik van fysieke post om bestaande en potentiële klanten te bereiken. Het is een vorm van marketingcommunicatie waarbij de focus ligt op personalisatie. Vervolgens wordt deze op maat gemaakte post rechtstreeks naar de doelgroep gestuurd. Hierdoor biedt je als bedrijf een persoonlijke ervaring voor jouw doelgroep waardoor je laat zien dat je bereid bent om net dat extra stapje te zetten.
Wat is direct mail?
Direct mail is een vorm van marketing waarbij fysieke post, zoals kaarten, flyers, brochures of zelfs kleine cadeaupakketten, worden gebruikt om bestaande en/of potentiële klanten te bereiken. Het is een vorm van marketingcommunicatie die wordt gepersonaliseerd en vervolgens rechtstreeks naar de doelgroep gestuurd wordt. Deze marketingstrategie zorgt voor een net iets persoonlijkere ervaring voor jouw doelgroep.
Het doel van direct mail marketing
Het doel van direct mail marketing is om een directe en persoonlijke verbinding te maken met je doelgroep. Door fysieke post te gebruiken, kun je opvallen tussen alle digitale communicatie en een échte indruk achterlaten op jouw doelgroep. Het gebruik van direct mail stelt bedrijven ook in staat om hun boodschap op maat te maken voor verschillende segmenten van hun doelmarkt, waardoor de kans op betrokkenheid en respons wordt vergroot.
Het resultaat van direct mail
Direct mail is niet zonder reden nog steeds een populaire vorm van reclame drukwerk onder bedrijven. Het is namelijk een hartstikke effectieve manier van marketing. Uit onderzoek blijkt dat direct mail een relatief hoog conversiepercentage heeft.
Het resultaat van jouw direct mail marketing, is natuurlijk afhankelijk van verschillende factoren. Maar als we kijken naar de gemiddelde cijfers van direct mail, is het een erg aantrekkelijke marketingstrategie. Het bereik van de gemiddelde direct mail campagne ligt rond de 60% met een conversiepercentage van zo´n 10%.
Direct mail printing
Het kiezen van de juiste drukkerij voor direct mail is van cruciaal belang om de impact van je campagne te maximaliseren. Door te investeren in hoogwaardige drukwerkmaterialen en druktechnieken, kun je ervoor zorgen dat je direct mail er professioneel uitziet en de aandacht van je doelgroep trekt.
Direct mail voorbeelden
Persoonlijke brieven: Het verzenden van gepersonaliseerde brieven met relevante aanbiedingen of informatie aan individuele klanten.
Flyers en brochures: Het verspreiden van gedrukte flyers en brochures met productinformatie of speciale promoties naar een breder publiek.
Interactieve direct mail: Dit omvat direct mail stukken met interactieve elementen zoals QR-codes, augmented reality of uitklapbare secties, die de betrokkenheid van de ontvanger vergroten en de kans op respons verhogen.
Direct mail services van Printis
Vanaf 1 exemplaar gedrukt
Grote variatie aan papiersoorten
De hoogste kwaliteit, digitaal drukken op onze HP Indigo-drukpersen
Variabele afwerkingen
Volledig eigen productie
Onze grafische processen
Met onze 20 jaar ervaring bieden we bij Printis de beste service/kwaliteit in drukwerk. Ons proces begint met de juiste mensen met passie voor print. Onze ordermanagers hebben gemiddeld meer dan 15 jaar grafische ervaring waardoor geen vraag teveel is. In het bestelproces kan je kiezen voor het aanleveren en bestellen van meerdere soorten, wel zo gemakkelijk wanneer je meerdere bedrukkingen in één order laat afdrukken.
Druk en afwerking
Voor het drukken van je direct mail maken wij gebruik van HP Indigo drukpersen, vele malen onderscheiden voor de hoogste kwaliteit afdrukken. Deze druktechniek maakt gebruik van vloeibare inkten welke direct droog uit de machine komt. Witte inkt en fluorescerende inkten zijn mogelijkheden om je kaarten er uit te laten springen. Hierdoor kunnen wij snel en efficiënt drukken en afwerken. Directe levering is hierdoor mogelijk en allemaal in onze eigen drukkerij.
Digitaal drukken met speciale afwerkingen is natuurlijk ook mogelijk. Een mat- of glanslaminaat maakt je mailing helemaal af en beschermt ook nog eens extra tegen beschadiging. Uiteraard kun je je ansichtkaarten ook zonder personalisatie bij ons drukken.
En zijn er nog vragen?
Neem dan contact met ons op. Via mail, chat of whatsapp kunnen wij al je vragen beantwoorden. Uiteraard mag je ook “gewoon” bellen, lekker persoonlijk en zeker zo leuk!
Voor meer informatie over direct mail en direct mail marketing tips kunt u terecht in ons blog over direct mail!